Lånar ditt inlägg Filippis! :D TACK!


Resan till Tysklandet

Som jag sagt cirka tusen gånger så rullade bussarna från Kopparhallen 05.00 lördagsnatt/morgon. Det var ett helvete att gå upp den morgonen kan jag berätta, men vi fick iallafall sova några timmar på resan så jag överlevde.
Resans första asgarv kom redan i bussen på vägen ner när jag hittade en colaflaska för mycket i min väska. Det visade sig att jag hade lyckats sno Emils och dessutom druckit upp den.. Så förlåt för det Emil, hoppas du inte blev sur!

Huset/spökslottet/gamla koncentrationslägret som vi bodde i skrämmde skiten ur oss redan första natten för innanför rummen med toaletter fanns ett rum med gamla sjuksängar och rullstolaroch det blev knappast bättre när det några dagar senare satt några och spelade gitarr där inne?! Tyskar är väldans konstiga!
Aja såhär såg veckan ut iallafall:

På söndagen fick vi såklart ingen sovmorgon, utan nångång runt tio skulle vi vara inne i Bargteheide och vara med på någon invigning innan vi fick spela en match mot deras flickor, och även fast vi spelade rätt uselt så vann vi som tur var den.
Resten av söndagen spenderades med att kolla på handboll och äta.

Måndag förmiddag badade vi i ett äventyrsbad och jag och Hanna sprang mest runt och gjorde illa oss på sånna där banor jag inte kan stava till men jag tror det heter rutschkanor..? Aja de var livsfarliga iallafall, akta er för sånna!

Tisdag klockan halv sju tvingades vi upp för att besöka en tyska skola med lärare som inte kunde engelska, så vi satt mest och tittade på skrikande tyska ungar, det var lie mindre trevligt.
På kvällen spelade vi match mot ett annat tyskt lag och även fast vi spelade bättre än på söndagen så förlorade vi den. Alla kämpade ändå jättebra och även fast det bara var i början av veckan så hade folk redan börjat bli sjuka, bl.a vår målvakt, så vi fick låna en sån av våra motståndare.

På onsdag var alla väldigt taggade på att åka till Hamburg och shoppa, men vi möttes av en guide som visade oss Hamburg på tyska. Det hade säkert varit lite mysigt om vi förstått vad han sa.. Så så mycket handlande blev det icke den dagen utan det fick vi istället tid till i Lubeck dagen efter.

Till handbollsmatchen på torsdagen hade i princip hela laget hunnit insjukna i feber/hosta/spruckna revben och vi tvingades låna in tyska spelare. Det var tyvärr rätt svårt att prata med varandra och få alla att förstå vad man sa ute på planen plus att alla var riktigt slitna och matchen slutade 54-5 till tyskarna.. Det var inte så mycket att säga efter det utan vi fick istället se vårt pojklag förlora sin match med nästan lika mycket, så det var ingen bra dag för Sverige!

I förrgård, fedag, fick vi se en tysk brandstation. De ser tydligen recis lika ut som svenska så ingen förstod riktigt vad vi gjorde där men vi fick verka intresserade och ta bilder ändå.
På kvällen var det "disco" med den fantastiska DJen Lars Benke som tog med sin musik från cirka bronsåldern? Nej men den var rätt uttjatad men det var väl skoj ändå.

Igår satt vi ju bara i bussen hem så det är ju inte så mycket att berätta om förutom att en av bussarna fick lite problem så vi blev kanske en timme försenade, och det var ju inte så roligt..

Förrutom allt det här så har vi hunnit med lite poker, blivit ihjälskrämda av en docka, nattpromenader, mycket skratt, och lite för lite sova.

Det har varit en riktigt rolig vecka och jag hoppas vi åker dit om ett år igen!

Jag lånade Filippas inlägg, och jag orkade inte skriva om så det står liksoom "jag" Och det är Filippa ;) om ni fattar men nu vet ni vad vi gjorde hela veckan :*
Pussspåer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!